CLIL - Content and Language Integrated Learning

Tato výuková metoda předpokládá integraci konkrétních principů, které vedou k rozšíření komunikačních dovedností v cizím jazyce, k motivaci, k získání multikulturního povědomí a v neposlední řadě znalostí, které jsou pro konkrétní předmět klíčové.

V rámci týdenního semináře jsme získali nejen teoretický přehled o obsahu metody, ale také praktické návody pro tvorbu vlastních hodin.

Významnou součástí semináře bylo hodnocení žáků v CLIL lekcích, které zahrnuje formativní hodnocení učitele, spolužáků, sebehodnocení a také sumativní hodnocení znalostí. Testování znalostí je realizována formou testů s uzavřenou otázkou, výběrem z nabízených možností, tak aby studenti mohli prezentovat své znalosti v cizím jazyce.

Základní škola SMART vyučuje některé předměty v anglickém jazyce již na prvním stupni a připravuje tak své žáky na práci s cizojazyčnými materiály na 2. stupni. Výuka druhého stupně je organizována v tematických blocích, které předpokládají využití prvků metody CLIL nebo celého jejího rámce.

Erasmus + projekt se stal důležitou podmínkou pro rozvíjení nových metod ve SMARTu a přinesl nové zkušenosti sdílené učiteli z evropských zemí, stejně tak kontakty pro další spolupráci mezi školami.